В березні Верховна Рада України ухвалила в першому читанні ухвалила законопроєкт № 3427 «Про внесення змін до Закону України «Про рекламу» щодо протидії дискримінації за ознакою статі». «ЗА» проголосували 266 народних депутатів.

Документ удосконалює правове регулювання у галузі реклами щодо протидії дискримінації за ознакою статі, а також посилення захисту прав споживачів реклами. 

Законопроєкт пропонує внести зміни до Закону України «Про рекламу» щодо:

  • визначення понять «дискримінаційна реклама» та «дискримінаційна реклама за ознакою статі»;
  • посилення відповідальність за порушення законодавства про рекламу;
  • посилення захисту прав споживачів реклами.

Згідно з проєктом Закону, дискримінаційна реклама – це така, яка:

  • містить твердження та/або зображення про інтелектуальну, фізичну, соціальну чи іншого виду перевагу однієї статі над іншою, та/або про стереотипність ролі чоловіка та жінки, що обмежує свободу життєвого вибору людини; 
  • принижує гідність людини за ознакою статі; 
  • демонструє насильство за ознакою статі; 
  • містить зображення тіла людини (частини тіла) виключно як сексуального об’єкту з метою привернення уваги споживача, та/або натяки (слова, звуки, зображення) на сексуальні стосунки, що не мають прямого відношення до рекламованого продукту чи способу його споживання.

Відповідальність за дискримінаційну рекламу буде нести рекламодавець.

Довідково:

Протидія дискримінації за ознакою статі є одним із зобов’язань України відповідно до Конвенції ООН з ліквідації усіх форм дискримінації щодо жінок, відповідні положення передбачені також Угодою про асоціацію України з Європейським Союзом, Стратегією гендерної рівності Ради Європи на 2018-2023 роки, Глобальними цілями сталого розвитку ООН.