В березні Верховна Рада України ухвалила в першому читанні ухвалила законопроєкт № 3427 «Про внесення змін до Закону України «Про рекламу» щодо протидії дискримінації за ознакою статі». «ЗА» проголосували 266 народних депутатів.
Документ удосконалює правове регулювання у галузі реклами щодо протидії дискримінації за ознакою статі, а також посилення захисту прав споживачів реклами.
Законопроєкт пропонує внести зміни до Закону України «Про рекламу» щодо:
- визначення понять «дискримінаційна реклама» та «дискримінаційна реклама за ознакою статі»;
- посилення відповідальність за порушення законодавства про рекламу;
- посилення захисту прав споживачів реклами.
Згідно з проєктом Закону, дискримінаційна реклама – це така, яка:
- містить твердження та/або зображення про інтелектуальну, фізичну, соціальну чи іншого виду перевагу однієї статі над іншою, та/або про стереотипність ролі чоловіка та жінки, що обмежує свободу життєвого вибору людини;
- принижує гідність людини за ознакою статі;
- демонструє насильство за ознакою статі;
- містить зображення тіла людини (частини тіла) виключно як сексуального об’єкту з метою привернення уваги споживача, та/або натяки (слова, звуки, зображення) на сексуальні стосунки, що не мають прямого відношення до рекламованого продукту чи способу його споживання.
Відповідальність за дискримінаційну рекламу буде нести рекламодавець.
Довідково:
Протидія дискримінації за ознакою статі є одним із зобов’язань України відповідно до Конвенції ООН з ліквідації усіх форм дискримінації щодо жінок, відповідні положення передбачені також Угодою про асоціацію України з Європейським Союзом, Стратегією гендерної рівності Ради Європи на 2018-2023 роки, Глобальними цілями сталого розвитку ООН.